Feeling blue

2009-05-13 @ 23:06:37


Ingen bra kväll idag. My Chemical Romance på högsta volym så att ingen ska höra mig gråta så högt det bara går. Har hyperventilerat och varit nära att skrika av jag vet inte vad. Jag tror att jag är deprimerad, har känts som det varit bättre ett tag men ikväll kom alla känslor tillbaka på en gång. Jag mår verkligen inte bra just nu. Jag känner mig så ensam. Allt började med att min pojkvän började plugga i Danmark och min bästa kompis som jag verkligen gjort allting med sedan vi var bebisar flyttade till Australien på obestämd tid. De flesta av mina kompisar pluggade klart och flyttade och de få som är kvar slutade höra av sig.

Allt det här grät jag över på Skype med min pojkvän just nyss och det enda han säger är att "ja men du ringer ju aldrig dem...". Ok fine, det gör ja inte men när jag ser på facebook att de är ute och festar, de hade ju liksom kunnat höra om jag ville följa med ut. Jag försökte få ihop folk till en utekväll men då var de inte så intresserade. Kul att veta att de var mer min bästa kompis kompisar än min... Och ta min födelsedag, ingen av dem hörde av sig och sa grattis. Och detta när man har facebook och har stenkoll på allt, inkl födelsedagar! Jag fick inte en enda födelsedagskram när jag fyllde år... Tre personer ringde, varav två var mina föräldrar... Vad säger det om mig?

Jag känner mig verkligen helt värdelös. Har jag verkligen ingenting att erbjuda liksom? Samtidigt som jag har alla dessa tankar så sitter jag inne med mina mindrevärdeskomplex, kroppskomplex och ångest inför framtiden. Men det berättar jag inte för någon, jag bara lider i tysthet. Inte speciellt konstigt att jag hetsäter egentligen va? Jag har världens sämsta självförtroende och hatar mitt liv så på något plan så har jag väl gett upp tanken på att jag någonsin kommer få en fin kropp. Vad spelar det för roll om jag går ner i vikt, jag kommer ändå vara ful och värdelös utan kompisar. Dessutom så misslyckas jag med allt så egentligen tror jag nog inte att jag kommer lyckas så varför ens försöka?

Ok världens längsta inlägg, men detta är ju min blogg, min dagbok så var ska jag annars skriva av mig?

Kommentarer

Postat av: tess

förstår hur du känner.. jag flyttade själv til en ny stad för nästan ett år sedan och jag har inte många kompisar alls här. Ser bilder hemifrån från fester och sånt och jag önskar så att jag också hade ett kul liv. Det är inte många alls jag har bra kontakt med från där jag bodde förut.. man tappar verkligen alla utom de viktigaste. Och pojkvännen bråkar jag bara med... Sen har jag ju precis som du viktproblemet, utan nåt som egentligen motiverar mig just nu.

Jag tror att det ärviktigt att i en sån här situation försöka hitta det som gör en själv lyckligare. Att kolla på bilder och längta tillbaka gör det inte. När jag ändå är ensam kan jag lika gärna ägna mig åt att göra livet bättre för min egen skull, typ att hitta på projekt, göra utflykter, träna, se på filmer.. :P Kanske inte låter kul.. men jag menar att man kan passa på att "finna sig själv". Det måste jag faktiskt säga att jag gjort nder den här långa ensamma tiden...

samma gäller här, bilder kommer när jag har nåt att visa, vilket jag inte har just nu. Inom två veckor kommer definitivt bilder i alla fall!

Försök att hitta nåt bra här i livet nu!

2009-05-14 @ 10:55:03
URL: http://nuskadetske.blogg.se/

Postat av: Kitten

Gör ont att läsa de där... Känner igen mej i så mycke. Men vad kan man göra? -krama-

2009-05-14 @ 12:26:29
URL: http://aswedishkitten.blogspot.com

Postat av: Love

Jag känner PRECIS likadant som du :( Inte alls kul men man får väll försöka leva med det.. Eller något. Jag tror att vi är många som känner likadant. Man är nog inte ensam, även om det känns så. Take care <3

2009-05-14 @ 12:47:21
URL: http://onlylove09.blogspot.com

Postat av: Jenna

jag vet hur skönt det är att skriva av sig.. Hör av dig till dina vänner och se vad se säger

Kram jag hoppas det blir bättre gumman<3

2009-05-14 @ 13:40:41
URL: http://jennasmelody.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback