Syskon

2009-03-06 @ 23:40:02


Jag har två småbröder (en hel och en halv, men det tänker jag inte på så mkt att han är direkt) och två låtsassyskon. Ibland önskar jag att jag haft en syster, men min bästa kompis har alltid känts som en syster för mig (hon som dragit utomlands nu...) så det har inte gjort så mkt. Önskar att jag var närmare mina bröder, alltså att vi hade mer av en kompisrelation än bara syskonrelation. Kanske växer fram med åren, min pappa och hans systrar umgås mkt så jag hoppas att det blir så med oss också i framtiden. Har ni syskon också?

Kommentarer

Postat av: Joanna

svar: tack så mkt :)



jag har en lillasyster. vi har inte alls någon nära relation. lr lixom vi umgås inte direkt förutom typ se på tv :P

men vi ska kanske hyra häst tillsammans i sommar, eftersom det faktist är ett gemensamt intresse vi har. och då hoppas jag att vi+mamma kmr närmare varandra! vi har haft så jävla mkt skit de senaste åren med skiljsmässor, bråk, strul i skolan, soc, behandlingar osv att det vore så skönt om vi verkligen stärkte banden mellan oss!



om du o dina bröder har ett gemensamt intresse kanske ni kan komma närmre varann genom det? <3

2009-03-07 @ 00:18:51
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/

Postat av: mg

Jag har en lillebror, som är mer som en vän till mig faktiskt. Vi berättar saker och litar på varandra, det är jag glad för. Men så är han ju adopterad också, så vi har kanske inte de generna eller något sådant. Men jag har alltid, alltid velat ha en storebror. Det bästa hade varit om han också tyckte om musik, då hade vi kunnat spela och skriva låtar tillsammans. Det hade varit så kul :)

2009-03-07 @ 01:17:36
URL: http://stayperfect.blogg.se/

Postat av: tess

Jag har fem syskon. Bråkar mycket med alla, men tycker ju pm dem änd och det är trivsamt och roligt att vara många(men såklart jobbigt ibland). Den som jag är närmst är min storasyster, hon har flyttat hemifrån nu och det är lite tråkigt, för hon bor långt borta och vi ses inte så ofta. Men i sommar ska vi bo tillsammans och det ser jag fram emot :)

2009-03-07 @ 13:20:48
URL: http://nuskadetske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback