Mischa

2009-03-04 @ 14:24:50
För smal?



För tjock?



För smal igen?



I mean... Give the girl a fucking break! När hon var med i OC gnällde alla om att hon var anorektisk, sen går hon upp lite i vikt och alla hackar på att hon har celluliter och är tjock som en strandad val typ. Klart tjejen går ner i vikt när hon tvingas läsa sån skit! Vem fan hade inte gjort det liksom?! Tänk att vara tvungen att läsa om varenda hekto du går upp eller ner...! Det är sjukt ju. Folk säger att tjejer får anorexia av att se smala kändisar och modeller, men inte är det Mischas fel isf, snarare alla vidriga journalister som säger att hon är tjock när hon säkert inte hade ett bmi över 20 när hon var som störst!

Kommentarer

Postat av: sandra

svar; eller hur?! det skulle jag med! lätt! utan tvekan!

stay strong <3

2009-03-04 @ 15:05:11
URL: http://sandrino.blogg.se/

Postat av: tess

jag tycker också att det är helt sjukt. Klagar man på att hon går upp i vikt kan man ju inte klaga när hon går ner... Hur vill folk att hon ska se ut egentligen? (det är förstås ingen annan än hennes sak att ha en åsikt om heller)



Och kontrollen.. ja så du ser så är den ju inte riktigt som den ska.. men att den har blivit bättre tror jag beror på att ja har kommit över tröskeln. Jag har lyckats börja äta bra och det tar mer emot att bryta det än att fortsätta äta när man väl har börjar. Så dels tänker jag på att jag inte vill sabba för mig själv, tänker på mitt mål, kollar thinspo och bloggar för att bli inspirerad och så, och sen försöker jag äta på ett sätt så att jag inte blir för sugen. När jag är ute brukar jag tvniga mig att ignorera godiset.. tänker att nej, jag ska inte och sentvingar jag mig att tänk på nåt annat istället för att diskutera med mig själv i huvet om jag får eller inte.. :P Men min kontroll är inte så bra än, säger till om jag kommer på nåt supertrick ;)

2009-03-04 @ 15:14:29
URL: http://nuskadetske.blogg.se/

Postat av: Joi

Nja, det gick bra första dagen, sedan gick det halvbra och idag var en sämre dag.. Hm, men bara för att man har ätit pizza eller så betyder inte det att det har gått dåligt. För det är ju mängden som räknas, att bara ha ätit äpplen på en dag kan ju låta bra men äter du 20 äpplen är du uppe i 1200 kalorier ändå.

Och att bara äta nyttigt kan leda till att man hetsar i sig massor. Så man ska egentligen inte förbjuda sig själv att äta saker, bara äta allt i en mindre mängd.. Tror man mår bäst av det också.



Och lyckas man äta lite av allting hela tiden slipper man det dåliga samvetet över att ha ätit onyttigt.. Och man slipper ursäkter och misstankar över att man inte äter när de andra äter onyttigheter.



Jag ska försöka tänka så i fortsättningen, jag ska inte föbjuda mig själv att äta onyttigt men godis, chips och läsk tänker jag inte äta. Jag skulle ändå aldrig svulla i sånt.. tycker inte det är så gott ändå...



Haha blev lite långt.. men lycka till framförallt nästa vecka då! Kram!

2009-03-04 @ 15:14:40
URL: http://bmiarton.blogg.se/

Postat av: Joi

Och förresten, med mischa barton. Jag tycker det är grymt dåligt av pressen att klaga över hennes vikt. Det är ju en sån svår balans mellan att bli kallad för anorektiker eller fetto, och kändisarna påverkas ju så mycket av vad pressen skriver. Jobbigt... Tur att man inte är känd...



Dock hade hon gått upp rätt mycket på mittenbilden, skulle tippa på att hon väger mellan 65-70 (och nästan lite mer åt 70-hållet). Så ett bmi över 20 hade hon nog..

Och på sista bilden väger hon kanske 45-50. Så man förstår ju att det går anorexiarykten om henne när hon går ner så mkt...



Däremot tycker jag inte hon är för smal på första bilden, varifrån kommer anorexiarykterna där? hmm..

jaja, nu kanske jag är lite dum...

kram igen!

2009-03-04 @ 15:22:38
URL: http://bmiarton.blogg.se/

Postat av: Joi

Nej överviktig tror jag inte att hon skulle klassas som (enligt bmi-skalan). tycker inte hon ser överviktig ut heller, lite fetare än normalt men smalare än överviktiga..

Har tänkt på att hon fortfarande har smala armar där, det är ju mest låren som gör att hon ser så fet ut..



Orkar inte heller att pressen ska lägga sig i. Men de skriver ju vad som säljs bäst så man kan ju skylla på oss (mig iaf) som köper tidningar med sånna rubriker.. Samtidigt är det ju så med de flesta kändisarna, att de granskas extra nogrannt. Och jag tror att de flesta kändisar gillar att vara kända. Om man inte vill bli känd tror jag inte man väljer ett yrke som skådespelare eller iaf inte tar så stora roller.



Och det är ju tyvärr sånt man får räkna med när man satsar på att bli känd... Så på ett sätt tycker jag inte så synd om henne... Men samtidigt måste det vara jobbigt att alla lägger sig i. Tänk när man haft en hets-period, om folk skulle kommentera hur fet man blivit. Man mår ju redan dåligt som man gör då...



Jag tror att abc kommer vara svår att klara i tre veckor.. Likadant med en kalorigräns. Om man råkar äta för mycket så mår man så dåligt. Detox med frukt och grönsaker tycker jag låter bättre. Det är ju grymt gott och man mår bra av att äta det.

:)

Fast det är ju bara efter hur jag funkar. Ibland kan jag komma in i perioder där begränsningar är bättre också... Men jag skulle iaf valt frukt/grönsaks-detoxen.

Kram!

2009-03-04 @ 17:40:49
URL: http://bmiarton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback