Oscarsgalan

2009-02-23 @ 00:36:16


Yes nu har det börjat!

Här är de jag tror kommer vinna:

Bästa film: Benjamin Button
Bästa manliga huvudroll: Sean Penn
Bästa kvinnliga huvudroll: Kate Winslet
Bästa manus (original): Milk
Bästa manus (adapterat): Slumdog millionaire
Bästa regi: Danny Boyle (Slumdog millionaire)
Bästa kvinnliga biroll: Marisa Tomei
Bästa manliga biroll: Heath Ledger

Jag hann dessvärre aldrig se Frost/Nixon, men de andra fyra har jag sett och alla är riktigt bra i år. Tycker dock att Benjamin Button är bäst, även om Slumdog millionaire är otroligt bra, smart och underbar och hård samtidigt. The reader var vacker med bra skådespel. Milk är en av de mest fantastiska filmerna någonsin. Jag tycker Gus van Sant är en otrolig regissör och Sean Penn är en fantastisk skådespelare, filmen visar en otroligt stark man som slåss för vad han tror på.

Nu ska jag spana vidare på the red carpet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback