No more gluten!

2009-04-29 @ 17:53:18
Nu har jag beslutat mig med att sluta med gluten from söndag! Jag tror att jag kan vara intolerant mot det för min mage mår så mkt bättre när jag inte äter det. Dessutom tror jag inte att det är bra för någon! Usch det är ju deg, jag tänker på Du är vad du äter lite där.

Jag kommer inte sluta med kolhydrater helt, jag kommer äta frukt, grönsaker och potatis, bara inte mjöl och pasta. Ska prova ett par veckor och se hur det går. Ok räknade precis, jag har 15 naturdiet kvar så jag ska dricka upp dem först. Ska köra bara det nästa vecka tills de är slut. Så länge jag har påsarna kvar får jag inte äta nåt annat, så får det bli. Typ 4/dag så de räcker ju nästan 4 dagar. Perfekt! Nästa torsdag slutar jag med gluten då!

Kommer sakna pasta litegrann, det är så smidigt, gott och billigt! Bröd är jävligt gott, men sämst på morgonen. Man blir ju inte mätt på det!

Min pojkvän är lite småorolig ibland för mig. Jag har ju sagt att jag försöker jogga varje dag och han vet att jag inte äter så mkt carbs längre. Men jag mår ju bättre av det och jag tror att han inser det. Han är rädd för att jag ska förlora min kropp bara, men jag har hellre små bröst och liten kropp än stora bröst och tillhörande fett på resten av kroppen! Så länge jag är nöjd är han nöjd, för sånt märks ju om man hatar sin kropp. Och jag gillar tanken på att vara liten och petite.

Nästa helg ska jag väga max 48 kg! Men nu på 10 dagar har jag ju gått ner 2 kg så det kanske går nu med, tänk att få väga 47 kg nästa helg det är fan mitt mål! Sen 46 helgen efter det då jag får träffa bf!

Nu ska jag ut och jogga i vad som ska vara hetta, men det var inte så varmt när jag var och handlade så det är nog lugnt!


Ingen mer pizza med andra ord, men det är nog längst ner över vad jag kommer sakna - sure jättegott men det har jag inte ätit på månader anyways.

Kommentarer

Postat av: Josie

Havaianas blir typ inte slitna. Helt sjukt bra. Jag har haft mina svarta i 2 år (tror det blir 3e sommaren nu :O) och dom känns inte det minsta slitna heller. Så värda pengarna.

2009-04-29 @ 19:11:09
URL: http://thejosie.blogg.se/

Postat av: Anonym

du sade att du inte hade äs och skulle sluta vid ditt mål. du sänker ju ditt mål hela tiden. akta så du inte blir riktigt sjuk.

2009-04-29 @ 20:57:39

Postat av: Alexis

Svar till anonym: jag har fortf inte äs och jag vet inte var du har fått för dig att jag sänkt min målvikt? Jag har hela tiden sagt att jag siktar på 46 kg, vilket vid en längd på 161 cm inte är speciellt lite eg.

2009-04-29 @ 21:22:40
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/

Postat av: tess

jomen eller hur, käka när man inte är hungrig känns onödigt. Men jag ska ändå satsa på var tredje timme så gott det går, då hinner jag inte bli hungrig på riktigt (sug är ofta ett utslag av hunger ju, även om det inte känns så) och ämnesomsättningen stannar inte av. Men är jag inte hungrig så gör det ju inte så mycket om man inte alltid följer det exakt!

2009-04-29 @ 22:56:21
URL: http://nuskadetske.blogg.se/

Postat av: Fos

Nejnejnej! Misstänker du att du är glutenintolerant ska du INTE sluta äta gluten. Visst låter det lite märkligt, men grejen är den att du då riskerar att få felaktiga resultat vid glutenintoleranstestning.



Glutenintolerans kan leda till betydligt fler saker än magproblem, så har du minsta misstanke om det ska du gå till din läkare och be att få testa för gluten, och, som sagt, INTE mixtra med mängden gluten du får i dig innan det.



Läs mer här: http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=26789&PreView=

2009-04-30 @ 09:48:39

Postat av: Alexis

svar till Fos: Ok tack så mkt för svaren! Jag gillar inte att gå till läkaren dock men kanske borde pallra mig iväg ändå...

2009-04-30 @ 09:52:28
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback