Mått vs vikt

2009-03-14 @ 16:08:06
Usch dagen började hemskt när jag vägde mig och vägde hemska 51.1 kg... Min våg är lite konstigt jag väger alltid 51-52 kg på den fast den borde gå ner ibland tycker jag... Antingen stämmer den eller så stämmer den vi har hos mamma för det skiljer ju ändå 2-3 kg på dem. Jag vill tro på den hos mamma givetvis och jag tror att jag väger mindre än 51 iaf, men jag vet inte.

Mätte mig lite snabbt idag, passade på eftersom jag tyckte jag såg smal ut i spegeln, men jag ska göra det noggrannare imorn och skriva upp måtten och jämföra med sist. Men jag tror att jag minskat lite iaf! Och när jag köpte jeans förra veckan så köpte jag stl 24 och av nån anledning så hitta jag en klänning som jag hade när jag var 9 år and guess what?! Jag fick på mig den! Sjukt ju! Stl 140 och jag kunde knäppa den. Sure den satt ju otroligt tightare nu än när jag hade den på skolavslutningen i 2an, då satt den ju löst som barn har liksom. Men tillbaka till ämnet, jag har tappat cm runtom, men vikten står typ still så eg borde man ju verkligen slänga vågen! Ingen kan se ens vikt, men måtten syns ju iaf så det är det enda som betyder nåt ju!


Kommentarer

Postat av: Josefine

Jag köpte dem på Vila. Det är jeansleggings :)

2009-03-14 @ 16:21:41
URL: http://thejosie.blogg.se/

Postat av: tess

ja, vikten spelar ju egentligen ingen som helst roll. Det är ju hur kroppen ser ut man bryr sig om, och där är mätning egentligen bättre för att avgöra. Men vågen är snabbare och lättare och den ger ju ändå en viss koll på om man blir smalare eller tjockare.. men jag mäter då och då också, för att se "sanningen" :P

2009-03-14 @ 16:47:33
URL: http://nuskadetske.blogg.se/

Postat av: Betty

svar: Hehe ja jag vet, det är twilight mania!! Men det är en jäkligt bra story, man fastnar för den liksom. Du borde se filmen också! Spelar egentligen ingen roll tror jag om man läst böckerna innan. Även fast dom såklart tagit bort en del i filmen så tycker jag att det var en väldigt bra tolkning av boken:)

Och ja jag älskar utländska magazines, mycket bättre än svenska! Inspiration på hög nivå:)

Ja biografier är alltid kul att läsa för då vet man ju att det hänt på riktigt och då känns det nästan mer väsentligt liksom. Har du någon biografi som du vill tipsa om? Funderar att läsa en som heter Champagneflickan. Om någon strippa som hamnar i sexindustrin i köpenhamn. Sånt brukar jag gilla att läsa om hehe...

2009-03-14 @ 17:14:13
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/

Postat av: Mysan

Guuud storlke 24!!! grattis.. jag är fortfarande på 26.. och tror att jag alltid kommer vara där pga min stora benstomme.. jävla gener att ge mig det va? har alltid varit "bred" pga det.. och även om jag blir lättare så kan jag inte gå ner mer i byxor tror jag=(

sorgligt men sant

2009-03-16 @ 18:52:23
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback