pasta

2011-05-06 @ 20:27:27


Har bestämt mig för att undvika mjöl from måndag nu. Ätit det för mkt ett tag och det är inte bra för kroppen. Min mage sväller upp jättemycket, inte så snyggt och så mår jag mkt mkt bättre när jag inte äter det. Så inget bröd och inte pasta. Vi äter frukost ihop på jobbet på fredagar så då kanske jag tar en liten macka jag får se. Om jag blir bjuden på mat av en kompis så kommer jag att äta de såklart.

Jag har varit sugen på att sluta med kolhydrater länge nu. Har läst massor om lchf osv eftersom min mamma kör det och jag tror verkligen på det. Jag är inte rädd för fett och jag tror att kolhydrater är dåliga för kroppen, men jag är inte redo att ta steget fullt ut. Dock ska jag sluta helt med godis, läsk osv förutom vid speciella tillfällen om jag känner för det och aldrig ensam. Jag bryr mig inte jättemkt om att gå ner i vikt, jag är nöjd med att ligga runt 50 även om jag gärna går ner. Jag bryr mig mer om att få mer energi och jämnare humör osv.

Måste få in mer motion också. Synd att man är helt slut när man kommer från jobbet inte så motiverande att gå ut på en pw då direkt. Iofs så är det ljusare vilket gör det mer motiverande. Måste bara komma in i det, när man är van vid att ta en promenad varje dag så går det mkt lättare.

Kommentarer

Postat av: Peaches

Jag tycker det låter jättebra :) Fick en skön känsla av att läsa det du skrev. Härligt! Yo go girl ;D

2011-05-07 @ 12:04:32
URL: http://rainypeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback