Dålig dag

2009-05-04 @ 22:46:06


Jag har ätit så sjuukt mkt dåligt de senaste dagarna. Var jätteduktig innan valborg men sen sprack det. Ska försöka äta normalt ett tag, ingen svält. Ca 1200/dag siktar jag på, det är vad kroppen kräver för att fungera eg. Ska äta bra, inte godis o sånt skit. Men fullkornsmakaroner, ris och fullkornsbröd är ok. Måste få tillbaka kontrollen. Hatar att hetsa och jag tror att det beror på att jag svälter mig själv. Om jag äter 1200 kcal per dag så kan jag omöjligen gå upp jag vet det. Jag kommer må så himla mkt bättre och orka träna mer. Provar det till på fredag, kör stenhårt på matdagbok. Sen helgen blir väl sådär, men ingen risk för hets iaf. Nu ska jag ta kontrollen över det här. Jag säger att jag inte har äs, men jag har haft BED (binging eating disorder) i en stor del av mitt liv, det kan jag ju inte ljuga om. Och jag är trött på denna äckliga sjukdom, jag ska ta kontrollen över den nu!

Har några tips? Jag tror att äta normalt är en bra start, men jag behöver alla tips jag kan få...

Kommentarer

Postat av: Annie

Heja dig du klarar det! Som du säger, ät normalt men nyttigt. Tror inte du går upp av ca 1500 kcal heller. Försök sluta vara så besatt ac kcal, ät när du är hungrig, ät nyttigt o ät tills du är lagom mätt så fixar kroppen sig själv. Och då kommer du orka träna mer och hålla kroppen i form på det sättet istället, mycket bättre i längden!



Sen är det viktigt att du inte straffar dig själv om du råkar äta sött. Är du sugen så är du, försök ta en liten mängd bara o sedan omedelbart tillbaka till sunda vanor.

2009-05-05 @ 00:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback