Dagens mat

2009-05-05 @ 18:31:01
Frukost: 2 fullkornsmackor med skinka + kaffe - 350
Lunch: Köttbullar o fullkornsmakaroner - 500
Övrigt: Gelégodis - 350

Totalt: 1200 kcal

Inte världens bästa med godis, men jag hade kvar från igår. Max i hg och jag hetsade inte så det var lugnt. Skönt att ha kontroll! Dumt hur som helst att bli mätt av godis, kanske tar en macka ikväll om jag blir hungrig, blir ju sen pluggkväll så det kan jag ju behöva.

Ska sikta på 1200 kcal/dag nu, nu är ju godis sämst som matersättning men jag är mätt och det blir ju perfekt med frukost ca 350 kcal, lunch ca 500 och middag ca 350 eller mindre av någon måltid och så mellanmål. Nu ska jag klara detta! Om jag följder det här så kommer jag ju gå ner i vikt. Tror det är ganska idealt tom. Har läst nånstans att man ska sikta på att äta 500 kcal mindre per dag om man vill gå ner i vikt. -7000 kcal/vecka är ju vad som krävs för att gå ner 1 kg, så jag borde ju gå ner 0.5 kg i veckan nu? Men gör jag inte det så är det inte hela världen. Jag kommer nå min målvikt, men det är inte hela världen om jag inte gör det än på några månader.


Kommentarer

Postat av: tess

så sant, så sant :) Hellre nå den säkert om några månader än att kämpa med en svältkost och hets och ändå inte gå ner!

2009-05-05 @ 22:20:23
URL: http://nuskadetske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback