Freudiansk felsägning?

2009-03-24 @ 13:37:17


Igår låg bf och jag och pratade om barn, graviditet osv. Jag sa halvt allvarligt/halvt på skämt att jag aldrig ville väga över 60 kg och han skrattade och sa att det var omöjligt när man blev gravid och frågade sen "men vad väger du nu liksom, 57?" Jag bröt ihop halvt (grät iaf inte - thank god) och gömde mig under täcket och blev skitsur. Hur kan han ens gissa på det? Nu ska jag allt visa honom. Fan, ser jag ut att väga 57 alltså? Klart det är svårt för en kille att veta hur mkt en tjej väger och vad som är lagom och så men ändå?! Nu är jag verkligen jättepeppad att rasa i vikt!

Kommentarer

Postat av: tess

tadet inte så hårt, killar har ingen koll på det där. Mitt ex sa en gång att han trodde att den ultimate vikten på en tjej var 60 kg. Jag, som då vägde ca 50 frågade om han alltså trodde att jag skulle bli snyggare om jag gick upp 10 kg.. Han blev helt förskräckt och hade tydligen ingen aning om vad tjejer brukar väga. Så när din kille gissar på 57 kan det ju mycket väl betyda att han tycker att du är ultimat eller under, right :)?

2009-03-24 @ 16:24:08
URL: http://nuskadetske.blogg.se/

Postat av: Annie

Alltså, killar har ingen aning om tjejer och deras vikter och har ingen aning om hur man ser ut om man väger 40 kg, 50 kg eller 60 kg till olika längder. Som tjej kan man ju oftast gissa vad andra tjejer väger eftersom man kan jämföra med sig själv. Din kille kanske väger något mellan 70-80 kg och då tycker man såklart att 57 kg låter väldigt litet och smalt!

2009-03-30 @ 18:30:52
URL: http://anniemarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback