Just fucking do it!

2009-04-16 @ 20:09:58


Hade gästföreläsning idag och som svar på "En mening som skulle kunna motivera oss typ..." så sa han bara "Set a goal, and do it, just fucking do it!"

Enligt honom gäller det allt i livet. Så nu, mitt mål är att väga 46 kg till juni och nu ska jag fan bara göra det! Max 750 kcal/dag eller 5250 kcal/veckan om jag har nåt speciellt inplanerat, som typ valborg. Om man räknar per vecka så är det mindre risk att man tänker "ah men dagens mål sprack ju" och så äter man allt som kommer i ens väg istället. Vet man om att man ska festa en helg så får man ju äta mindre innan och efter alkoholen bingen helt enkelt.

Nu blir det vägning på måndag och varje måndag fram tills 1 juni. Jag måste gå ner med ca 833 g/vecka och det borde ju gå. Ca 1 hekto per dag känns inte så omöjligt om jag bara ger mig fan på det! Gud jag känner mig så peppad!

Kommentarer

Postat av: Love

Jaa, det är ju en bra ide :) Man blir ju inte direkt sugen på att äta något efter att man har borstat tänderna.. Stay strong!

2009-04-16 @ 20:22:40
URL: http://onlylove09.blogspot.com

Postat av: F

Hur liksom ... jag döör, den där bilden är så himla pepp, jag vill ha hennes psyke. Åhh.

2009-04-16 @ 20:48:36
URL: http://stressed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback